Du har nå logget ut på grunn av inaktivitet. Logge inn igjen for å fortsette å handle!
Du har allerede angitt at du vil bruke en kontrakt eller andre fremmende koden på kjøpet.
Du kan ikke kombinere flere salgsfremmende koder eller kontraktsmessige rabatter.
Rabatt med fremme koden:
Rabatt med avtaler eller eksisterende kode:
Velg ett av alternativene
Fremmende koden du inngikk er ikke gyldig.
En grunn kan være at kampanjeperioden er utløpt, eller det finnes ingen bilder til din handlekurv i denne kampanjen.
Kontakt oss for mer informasjon på + 46 (0)8-644 83 30!
Et raskt søk på "kvinne" gir alt fra 100 000 til 5,8 millioner treff hos ulike bildebyråer. Er det rart at vi som bildesøkere av og til blir oppgitt?
Bildens rolle i dag er monumentalt. I den utrolige mengden informasjon vi møter
daglig, hjelper bildene oss til å lese og vurdere om en bestemt tekst er verdt å bruke tid på. Så med bilde kan du raskt tiltrekke lesere, bygge merkevaren din og fylle den med emosjonelt innhold. Bildet er et av dine sterkeste våpen for å trekke oppmerksomheten på meldingen. Derfor er det verdt å bruke tid på å finne riktig bilde, og det kan faktisk ta litt tid. Det vil lønne seg. Bli med og bli en mer effektiv bildesøker med Anna-Lena Ståhl!
Om Anna-Lena Ståhl
Anna-Lena Ståhl er freelance bilderedaktør og tekstforfatter med over 20 års erfaring i bildebyråindustrien. Hun er aktiv i eget firma Ink Republic AB, hvor hun blant annet hjelper organisasjoner til å bygge et ensartet bilde som har en klar forbindelse til merkeidentiteten.
1. Strukturer tankene dine
Før du begynner å lete skal du ha klart for deg hva du leter etter. Da mener jeg å virkelig ha det klart for deg. Strukturer hvilke motiv eller hvilken følelse du vil ha fram, legg til hvem som er målgruppen og hvilke bilder som vil øke graden av oppmerksomhet eller troverdighet.
Generelt sett er foto av mennesker bra for å fange mottakerens interesse. Kan du velge, så
liker øyet liggende bilder, bilder som omhyller betrakteren i motsetning til der øyet må sikk-sakke ovenfra og ned – som i et stående bilde.
Øynene våre tiltales også av geometriske former. Finn fram et bilde du liker – antakelig kan man se en geometrisk form eller forhold i bildet? En diagonal, en sirkel?
Et annet klassisk grep er at overskrift og bilde bør signalisere ulike budskap. Hjernen stopper opp og vil jobbe fordi den ønsker å forstå sammenhengen.
2. Gi søkemotoren en sjanse til å finne gode bilder
Den absolutt vanligste feilen vi gjør er at vi glemmer et svært så viktig steg i prosessen. Steget der du selv gjør om begreper til symboler. Din oppgave er å gjøre om begreper til symboler og ord som det faktisk går an å søke etter.
Få, om noen søkemotorer i denne bransjen, vil gi deg gode resultater på søkeord som tilgjengelighet, redusert utestenging eller sosial inkludering. Du må definere hva det du vil
illustrere betyr for deg. Sosial inkludering kan kanskje være et foto av folkeliv i en by, et portrett av en glad person, (som er glad for at han er sosialt inkludert), eller noe helt annet. Pass på at du oversetter det du vil finne til enkle symboler og ord.
Det er nemlig disse ordene som gjør at du lettere vil finne bildene du leter etter.
Om vi går tilbake til eksemplet med sosial inkludering, forsøk i stedet å søke på ord som folkeliv, portrett mennesker, byliv, mennesker, by, bevegelse osv.
En annen måte å hjelpe søkemotoren på vei er å ikke overspesifisere det du leter etter. Om du ikke får treff på "kvinne kjører hundespann alaska" – gå tilbake og søk i mer generelle termer, som "kvinne hund vinter usa". Benytt heller fellesnevnere enn å angi for mange detaljer.
3. La bildene snakke på samme språk
Du sannsynligvis ikke liker doblet annonsering, så bruk samme tanke når du leter etter bilder. La bildene snakke på samme språk som de du snakker om. Ellers risikerer du å bygge en barriere mellom mottakerne og deg som ødelegger troverdigheten til meldingen din.
Dette betyr at hvis du vende deg til et publikum i Norge, så gjør en innsats for å finne bilder som de
som bor her kan identifisere seg med. Føler du at bildet ikke føles naturlig, vil mottakerne dine føle det samme.
4. Memorér gode søkeord
Om du som jeg, med jevne mellomrom leter etter bilder hos Johnér, vil jeg gjerne dele mine erfaringer med deg:
Når jeg vil bli inspirert klikker jeg på
nye bilder på førstesiden, eller jeg søker på
våre bilder med forskjellige utvalg av bilder, spesielt utvalgt av Johners bildeksperter.
Naturlige modeller – modeller med et mer avslappet eller realistisk utseende.
Mangfold
– gode søkeord for å finne bilder som er inkluderende. Våre bilelskere ønsker så klart å trekke vår skritt når det gjelder å skildre hele Norge og ta ansvar for at alle blir sett og representert i dagens kommunikasjon.
Håper du finner bildet du leter etter!
Ps. Hvis du vil kjøpe en av bildene i dette brevet, kan du klikke på bildet for å komme til bildesiden på Johner.no.